Baca berita:
http://readwrite.com/2013/02/06/microsoft-prepares-anti-google-fud
Laman web disediakan oleh Microsoft:
http://www.scroogled.com/
Lol. Tak sangka sengit juga pertempuran di antara 2 gergasi ni.
Sebagai user kepada kedua-dua produk, rasa agak janggal untuk baca laporan sebegini.
gMail memang maju jauh daripada produk email lain.
Outlook.com pula tampil dengan idea yang bernas dan lebih kemas disertai ciri2 yang ada dalam Google. Ia juga punyai kelebihan sendiri kerana kita boleh gunakan kombinasi kekunci seperti shift, delete. Serta autofilter yang kategorikan email kita berdasarkan jenis document yang dilampirkan.
Dengan kelebihan seperti itu, Microsoft tidak perlu iklan sebegini. Mungkin kerana mereka tidak gunakan gMail, maka mereka tidak tahu kelebihan pada produk mereka sendiri. Apa yang pengguna mahukan hanya email yang mudah digunakan dan mereka ada ciri-ciri tersebut.
Dan ciri-ciri baru seperti filter, sweep, social juga telah jadi penting ketika ini, di mana Outlook.com tampil dengan ciri yang lebih mudah digunakan.
Apa yang penting? Mudah digunakan. Simple. Fast. Itu sahaja.
Pengguna takkan mahukan produk yang perlahan, ambil masa lama untuk loading. Pernah tinggalkan gMail seketika kerana terlalu perlahan ketika mereka tampilkan GUI baru.
Tak kisahlah. Ini kisah pertarungan mereka & ia baik untuk pengguna.
No comments:
Post a Comment